یزدفردا "انیمیشن می تواند به ابزار برنده ای برای مقابله با تهاجم فرهنگی تبدیل شود
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: مسئول کارگاه انیمیشن حوزه هنری یزد با بیان این مطلب که تولید و عرضه انیمیشن خوب می تواند یکی از راهکارهای مفید برای مقابله با تهاجم فرهنگی (ناتوی فرهنگی) دشمن باشد. گفت: در سالهای اخیر رویکرد مثبت مسئولان و مدیران فرهنگی هنری به این مقوله باعث رشد نسبی انیمیشن در کشور شده و نیروهای خلاق و خوبی جذب آن شدند.
ولی ا... خاکی افزود: امروزه انیمیشن به عنوان یک صنعت زودبازده و پرسود توجه بسیاری از کشورهای در حال توسعه را به خود جلب کرده است و این جریان در کشور ما هم در حال شکل گیری است.
وی با اشاره به اینکه هنوز انیمیشن ما با انیمیشن ایده آل فاصله دارد اظهار کرد: برای پیشرفت و ارتقاء این هنر باید از تجارب افراد کارآزموده و متخصص در کنار آموزش های پایه ای نو و هدفمند بهره برد.
این انیماتور خاطر نشان کرد: نباید انیمیشن فقط به ابزاری تجاری و ممر کسب درآمد تبدیل شود بلکه می بایست از این طریق فرهنگ و سنن ایرانی – اسلامی و پیام های آرمانی و ارزشی انقلاب را به جهان عرضه کرد.
این هنرمند ضعف عمده انیمیشن در کشور راديدگاه مدیران هنری و متخصص ذکر کرد و فقدان اطلاعات و ناآگاهی افراد مرتبط با انیمیشن را موجب توسعه نیافتن زود هنگام این هنر در ایران برشمرد.
مسئول کارگاه انیمیشن حوزه هنری یزد با اشاره به قدمت 10 سالة پویانمایی در استان اظهار داشت: متاسفانه به دلیل مسائلی که ذکر شد انیمیشن استان یزد نیز نتوانسته پیشرفت چشمگیری داشته باشد اما هم اکنون جوانانی وارد این
عرصه شده اند که می توانند با فراگیری آموزش های مقدماتی، حرفه ای و هدفمند راه توسعه و ترقی این هنر را در
استان هموار کنند.
خاکی تصریح کرد: اگر کار خوب و با کیفیت در استان تولید شود دیگر، شرکت ها و دستگاههاي استان به خارج از استان سفارش کار نمی دهند. وی ادامه داد: هنرمندان انیماتور یزدی با توجه به شناخت اقلیم و فضای شهر خود این توانایی را دارند که آثار کیفی خوب با تاثیرگذاری بیشتر تولید کنند که ادامه موفقیت آمیز این روند موجب اشتغال زایی و پویایی انیمیشن استان می شود.
وی معتقد است حوزه هنری استان توانسته گامی مؤثر در تولید انیمیشن بردارد و تاکنون سه دوره کلاس آموزش مقدماتی پویانمایی در این مرکز برگزار شده است.
این مدرس انیمیشن با بیان اینکه حوزه هنری یزد با بودجه کم و محدود خود تاکنون بیش از 160 دقیقه انیمیشن تولید کرده که در جشنواره های مختلف درخشیده است افزود: از امسال تولید انیمیشن در این مرکز به صورت سه بعدی صورت می گیرد.
مسئول کارگاه انیمیشن حوزه هنری یزد در ادامه از تولید یک انیمیشن 5 دقیقه ای در این واحد خبر داد و افزود: این کار در راستای تولید آثار فاخر و با بهره گیری از جدیدترین و به روزترین تکنیک های موجود در حال ساخت است و تلاش شده به کیفیت مطلوب نزدیک باشد.
حوزه هنری استان یزد در راستای برنامه های «مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن» حوزه هنری کشور از سال 85 اقدام به راه اندازی واحد انیمیشن نمود که در زمینه پژوهش و مطالعه و تولید آثار مبتنی بر فرهنگ بومی یزد فعالیت می کند.
از آنجا که استان یزد همواره این ظرفیت را داشته که به قطب تولید و عرضه کالای فرهنگی هنری در کشور تبدیل شود، انتظار می رود با حمایت و مساعدت مسئولان استان از این مرکز و همچنین تامین منابع جهت تجهیز وسایل و امکانات مورد نیاز این بخش، فرهنگ غنی دارالعلم و دارالعباده در قالب انیمیشن فاخر به ایران و جهان معرفی گردد.

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا